Yamaha XT660Z Tenere 2008
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Kimmo
- Pyörä: Transalp XL 650V
Sinänsä jännä ku ei tehot ole muuttunu reilus 10 vuodes juuri lainkaa, vaik on nyt ruisku kone. Samat 35kw rekisteriotteen mukaan oli jo tuolloin ku mun pärrä päästi eka "parkaisut" ilmoille
No kone kestää sit varmasti pitkään ku ei liikoja ole viritetty tehoja, luulisin. Mul reilu 50t mittaris ja käy ja kukkuu nätisti. Tenere on varmasti hyvä ostos yleis pyöräksi. Matkaa ja väliin huonompaaki polkua suht kivuton päästellä 
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Mulle on tärkiää juuri tuo luotettavuus, enkä ole enää tässä iässä mikään "revittelijä" tyyppi, joten mulle riittää vallan mainiosti, kun pystyy ajamaan laillisia nopeuksia valtaväyliä vältellen pienempiä teitä ja mielummin soratietä pitkin. Pitempääkin reissua olis kuitenkin tenerellä tarkoitus päästellä, joten toivoa sopii, että se soveltuu siihen hyvin, mutta näin kyllä uskon, enkä muuten olisi tennaria ostanukkaan. Yleispyöräksi sen ostinkin, eli työmatkat, kauppareissut, lomareissut, sorasurauttelut, ehkä vähän talviajeluakin, eli jokapaikan höyläksi. Sehän on selevä, ettei se täydellinen ole, mutta hinta houkutteli ja onko täydellistä tehtykään.Kimmo kirjoitti:Sinänsä jännä ku ei tehot ole muuttunu reilus 10 vuodes juuri lainkaa, vaik on nyt ruisku kone. Samat 35kw rekisteriotteen mukaan oli jo tuolloin ku mun pärrä päästi eka "parkaisut" ilmoilleNo kone kestää sit varmasti pitkään ku ei liikoja ole viritetty tehoja, luulisin. Mul reilu 50t mittaris ja käy ja kukkuu nätisti. Tenere on varmasti hyvä ostos yleis pyöräksi. Matkaa ja väliin huonompaaki polkua suht kivuton päästellä
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
-
LightSpeed
- Pyörä: FE390,12GS
Pelottaako yhtään ettei tulekkaan ajoissa?Melkoisen pitkä aika odotella,kun ei ajelemaankaan pääse . Ajellessa aika kuluu mukavasti.Rapakko kirjoitti:Itse ostin omani Jokiniemi Motors Oy:ltä Seinäjoelta. Pyysin tarjousta useammaltakin, mutta kaikki ei tohtinut luvata pyörää kesäksi.janne9139 kirjoitti:Miltä kauppiaalta ootte saanut tenereitä tilattua???
-
Timppa(Varadero)
- Pyörä: 1190 Adventure
Itse tilasin Teneren kajaanin Maxi kodintukun MOTOMAXISTA. Karjalainen siellä lupasi että ku nyt tilataan ni kevääksi saadaan, toukokuussa viimeistään pitäs olla. Kyllähän se odottavan aika on aina pisin, onneks on vielä toi entinen mopotin jolla keväällä taas alotella.janne9139 kirjoitti:Miltä kauppiaalta ootte saanut tenereitä tilattua???
- Rapakko
No, kyllähän tuo vähän mietityttää, mutta kyllä myyjä lupas, että viimeistään toukokuun alussa pyörän saa, joten siihen on pakko luottaa ja itse pidän sellasta toivoa yllä, että saisin sen jo huhtikuun puolellaLightSpeed kirjoitti:
Pelottaako yhtään ettei tulekkaan ajoissa?Melkoisen pitkä aika odotella,kun ei ajelemaankaan pääse . Ajellessa aika kuluu mukavasti.
Tuli myytyä oma Darrakin pois turhan aikasin jo syyskuussa, joten tässä tulee 8kk pakollista ajotaukoa, eikä yhtään enempää kaipaisi. Kait sitä jo maaliskuussa rupiaa oottelemaan yllätys soittoa myyjältä, että pyörä tulikin etuajassa
Jessus, piti kanssa hierasta korvaansa kun paikalliselta yammu-kauppiaalta kysäsin teneren hintaa. Piti vielä varmistaa ettei vahingossa
kuluvan tai edellisen vuoden hintoja kattonu
-Ostopäätöstä ei enää hidasta mikään muu kuin se että nykyistä ei hitto soikoon meinaa saada loppuunajettua millään !
Pian 80 tkm mittarissa ja aina vaan tykittää hienosti, eihän toimivaa laitetta saa pois heittää ?!
kuluvan tai edellisen vuoden hintoja kattonu
-Ostopäätöstä ei enää hidasta mikään muu kuin se että nykyistä ei hitto soikoon meinaa saada loppuunajettua millään !
Pian 80 tkm mittarissa ja aina vaan tykittää hienosti, eihän toimivaa laitetta saa pois heittää ?!
Joku on näköjään vuotanut Yamahan 2008 varusteet nettiin, jos kiinnostaa. Tenere näyttäisi olevan mukana. Viralliselta näyttää, mutta en ainakaan minä virallisilta sivuita mitään löytänyt.
- Rapakko
Hienoa, kiitos linkistä! Kyllä tuo selevästi on virallinen lisävarusteluettelo. Tuossa näytti olevan etuvalojen suojakin, mikä on ihan tarpeellinen, mutta mitenhän tuommonen "plexi" kestää edellä ajavan kuramoposta lentävän kivenmurikan? No, kait se estää varsinaisen lyhdyn rikkoutumisen, vaikka tuo suoja meniskin rikki ja kait se halavempi ja helepompi on vaihtaa, kuin koko lamppu.Kratti kirjoitti:Joku on näköjään vuotanut Yamahan 2008 varusteet nettiin, jos kiinnostaa. Tenere näyttäisi olevan mukana. Viralliselta näyttää, mutta en ainakaan minä virallisilta sivuita mitään löytänyt.
Saksan Yamaha on näköjään julkaissut 2008 Adventure esitteen. Kielestä en mitään ymmärrä ja kaikki kuvat ovat taitaneet olla jo jossakin esillä, joten ei ainakaan minulle mitään uutta.
- Rapakko
Onkohan tässä teneressä parkkivalot tuola lamppuhässäkän yläkulumissa molemminpuolin, vai onko nuo vain jotain kiinnitysruuveja. Jos on huomiovalot, niin aika siistissä paikassa ovat. Katsokaa tästä kuvasta
- Liitteet
-
- IMG_00451small-2.jpg
- Teneren valohässäkkä
- (494.7 KiB) Tiedosto ladattu 267 kertaa
- Rapakko
Tässä on hyvä kuva pohjapanssarista ja kaatumaraudastaTomiKoo kirjoitti:Juu ja silmiin pistää myös kaatumaraudat ja pohjapanssari!Rapakko kirjoitti:Kyllä tuo selevästi on virallinen lisävarusteluettelo. Tuossa näytti olevan etuvalojen suojakin
Tuohon tulee varmaan melko pian tarjolle myös tarvikepleksiä korkeampana, veikkaisin...
- Liitteet
-
- DSC01498.jpg
- Pohjapanssari ja kaatumarauta
- (514.09 KiB) Tiedosto ladattu 290 kertaa