Yamaha XT660Z Tenere 2008

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Rapakko kirjoitti:Taidampa käyttää tuota linkitettyä ohjetta sisäänajaessani uutta tennariani. Eli, kun haen pyörän liikkeestä, niin sieltä on matkaa kotia, noin 150km jonka aikana rasitan moottoria kiihdytyksillä ja moottorijarrutuksilla, eli vaihtelevilla nopeuksilla. Kotia päästyäni vaihdan suodattimet ja öljyt, jonka jälkeen peli on periaatteessa sisäänajettu ja voin sillä huoletta päästellä huoltokirjan mukaiseen ensihuoltoon asti, jonka teetän ihan takuun vuoksi.
Niillä ohjeilla ajoin oman sisään ja ei ainakaan mitään valittamista ole 10tkm jälkeenkään. Kannattaa tosin muistaa että se vaihdelaatikko mun käsittääkseni pitää kans ajaa sisään. (Vai pitääkö?)
Rapakko
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

karmolis kirjoitti:
Rapakko kirjoitti:Taidampa käyttää tuota linkitettyä ohjetta sisäänajaessani uutta tennariani. Eli, kun haen pyörän liikkeestä, niin sieltä on matkaa kotia, noin 150km jonka aikana rasitan moottoria kiihdytyksillä ja moottorijarrutuksilla, eli vaihtelevilla nopeuksilla. Kotia päästyäni vaihdan suodattimet ja öljyt, jonka jälkeen peli on periaatteessa sisäänajettu ja voin sillä huoletta päästellä huoltokirjan mukaiseen ensihuoltoon asti, jonka teetän ihan takuun vuoksi.
Niillä ohjeilla ajoin oman sisään ja ei ainakaan mitään valittamista ole 10tkm jälkeenkään. Kannattaa tosin muistaa että se vaihdelaatikko mun käsittääkseni pitää kans ajaa sisään. (Vai pitääkö?)
Luulis, että vaihdelaatikon rattaatkin ajautuu sisään paremmin, kun kiihdyttelee ja moottorijarruttelee koko vaihderepurtuaarin läpi useampaan otteeseen tuon 150km matkalla. Luulis tämän sisäänajotavan olevan parempi vaihdelaatikollekkin, kuin että päästelee 1000km:iä päivässä, jolloin suurimman osan ajasta on vain pari suurimpaa pykälää
silimässä.

Olipa hyvä, että otin tämän sisäänajopuuhan asiaksi, koska muuten olisin varmasti ajanut moottorin sisään manuskan mukaan. Mielestäni tämä annettu ohje on ihan järkeenkäypä, kun sitä vähän sulattelee.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Kratti
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Kratti »

Rapakko kirjoitti:Soittelin eileen maahantuojalle noista lisävarustehinnoista ja tulevat kuulema vasta vuodenvaihteessa.
Satuitko kysymään onko pyörää nähtävillä? Olisi mukava ainakin koeistua ennen kauppojen hieromista.
Rapakko

Kratti kirjoitti:
Rapakko kirjoitti:Soittelin eileen maahantuojalle noista lisävarustehinnoista ja tulevat kuulema vasta vuodenvaihteessa.
Satuitko kysymään onko pyörää nähtävillä? Olisi mukava ainakin koeistua ennen kauppojen hieromista.
Enpä hoksannut kysyä tuota asiaa. Epäilen, että ensimmäiset istumiset saa suorittaa vasta Helsingin moottoripyöränäyttelyssä.
Rapakko

Olen ollut Yamahan maahantuojan kanssa sähköpostiyhteydessä, jossa he muunmuuassa totes, että 2kpl Teneretä on myyty ja ne saadaan Toukokuun alkuun toimitettua, eivätkä pysty enempää toimittamaankaan (eivät tienneet minkä värisinä saavat) ja sen jälkeen he saavat toimitettua 2kpl per kuukausi (väreistä ei tietoa). Yhteensä 8kpl saavat ensi vuodeksi, vaikka haluaisivat huomattavasti enemmän. Kortilla tuntuu teneret olevan, mutta vahvistivat, että minä olen yksi niistä, joka saa pyörän Toukokuussa ja toinen taitaakin olla täälä nimimerkkillä Varadero kirjoittava (minun ajatus). Yrittävät saada teneren helsingin pyöränäyttelyyn hypisteltäväksi.
Kratti
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Kratti »

Rapakko kirjoitti:Kortilla tuntuu teneret olevan
Samanlaista tietoa minäkin sain. Tarkoitus oli vain saada tietää onko pyörää mahdollista livenä. Huono homma. Pitää kai jatkaa ylitöiden tekemistä ja katsella BMW:tä, tai aloittaa kuntoilu ja tehdä reissu polkupyörällä.
jussimh
Pyörä: KTM 950 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussimh »

laitoin sähköposti tenereestä kuopion yamaha centteriin ja aikaisintaan lupailivat sitä elo-syyskuulle.. joten minun osalta yamaha haaveet kaatui pitkään toimitus aikaan tältä vuodelta.
Aina kiireinen mansikanviljelijä
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Rapakko kirjoitti:...vahvistivat, että minä olen yksi niistä, joka saa pyörän Toukokuussa ja toinen taitaakin olla täälä nimimerkkillä Varadero kirjoittava (minun ajatus). Yrittävät saada teneren helsingin pyöränäyttelyyn hypisteltäväksi.
Mitäs jos se onkin sinun Tenere siellä pyöränäyttelyssä hypisteltävänä? Haittaako jos muutama tuhat ihmistä on käynyt sen päällä istumassa?

PS. Älä menetä yöuniasi, kyllä niillä varmaan on esittelykäyttöön eri pyörät... :wink:
Rapakko

Tase kirjoitti:
Rapakko kirjoitti:...vahvistivat, että minä olen yksi niistä, joka saa pyörän Toukokuussa ja toinen taitaakin olla täälä nimimerkkillä Varadero kirjoittava (minun ajatus). Yrittävät saada teneren helsingin pyöränäyttelyyn hypisteltäväksi.
Mitäs jos se onkin sinun Tenere siellä pyöränäyttelyssä hypisteltävänä? Haittaako jos muutama tuhat ihmistä on käynyt sen päällä istumassa?

PS. Älä menetä yöuniasi, kyllä niillä varmaan on esittelykäyttöön eri pyörät... :wink:
:) Sais pyörän, mistä jouset jo valamiiksi kasassa, no eihän sekään haittaa, jos hinnasta sovitaan :wink: .
Onneksi heillä kuitenkin on eri pyörät, jotka kiertää näyttelyissä.
xx851z
Pyörä: XL1000V

Viesti Kirjoittaja xx851z »

jussimh kirjoitti:laitoin sähköposti tenereestä kuopion yamaha centteriin ja aikaisintaan lupailivat sitä elo-syyskuulle.. joten minun osalta yamaha haaveet kaatui pitkään toimitus aikaan tältä vuodelta.

Voisikohan tuo EE-Speedin Esko auttaa, siellä Tennari on ainakin listoilla. Vaihdokkeja eivät tosin ota.

http://www.ee-speed.com/index.php?navi= ... sec=yamaha
ptr
Pyörä: 701

Tenere -08, vääntö

Viesti Kirjoittaja ptr »

tere

57.5 Nm (5.87 kg-m) @ 5,500 rpm. :shock:

Konekeskon informaatiota.

terv
ptr
Rapakko

Re: Tenere -08, vääntö

ptr kirjoitti:tere

57.5 Nm (5.87 kg-m) @ 5,500 rpm. :shock:

Konekeskon informaatiota.

terv
ptr
Tässä taas messuilta otettu kuva tekninistä tiedoista.
Liitteet
IMG_2211.jpg
Teneren tekniset tiedot.
(130.8 KiB) Tiedosto ladattu 318 kertaa
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Rapakko kirjoitti: Kauppias tiesi, että teneren koneesta on kiristetty ulos enemmän polleja, kuin aiemmista koneista.
Taisi kauppias sitten harrastaa "markkinointiviestintää".
Rapakko

Pasi kirjoitti:
Rapakko kirjoitti: Kauppias tiesi, että teneren koneesta on kiristetty ulos enemmän polleja, kuin aiemmista koneista.
Taisi kauppias sitten harrastaa "markkinointiviestintää".
Näin varmaan on, mutta kyllä uudessa Biken lehdessäkin näin väitetään.
Rapakko

Osaako joku arvata, onko tämä tennarin takaiskari ihan peruskamaa, vai jotain muuta.
Liitteet
IMG_2118.jpg
Tennarin takaiskari.
(110 KiB) Tiedosto ladattu 321 kertaa
Vastaa Viestiin