Mopo alkaa oleen pakoputkenkin osalta viittävaille koejat ja set eiku KROATIAAAAANN
Pääsiäisenä jonnekin???(matkaseuraa vailla)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Moi
Viesti tuli. Paripäivää saattaa roikkua "lähtemättömissä" ja hävinnee sieltä kunnes luen sen? olisko näin. Tilin sain ja eckerölainiin koitin tehdä varauksen. Hintaa menolle ajoneuvopaikalla näyttää jäävän vajaat 45€ onko näin (viikekesänä halvempi??). Varausta en tehnyt vielä (huomena) onko hinta teillä muilla tuo sama vai löytyykö jostain pikkasen halvempaa mp /ajoneuvo paikkaa. Joka markka on tarkka näin yksityn huoltajana.
Mopo alkaa oleen pakoputkenkin osalta viittävaille koejat ja set eiku KROATIAAAAANN
Hyvää matkaa
20 egee mies + 17 eur moottoripyörä yht 37 euroa. Katsoithan, että ajoneuvona on moottoripyörä ?
Eckerö line taitaa olla edullisin yhteys Tallinnaan. Laivat on vanhoja ja hitaita (niin kuin minäkin), mutta olen pitänyt tuota hidasta laivamatkaa ihan tervetulleena rentoutumishetkenä matkavalmistelujen päätyttyä ja matkan alettua.
Hauska kuulla, että pyörä alkaa olla valmiina. Jos jotain osia jää puuttumaan, niin voidaanhan koukata Spandaun kautta hakemassa.
.
Eckerö line taitaa olla edullisin yhteys Tallinnaan. Laivat on vanhoja ja hitaita (niin kuin minäkin), mutta olen pitänyt tuota hidasta laivamatkaa ihan tervetulleena rentoutumishetkenä matkavalmistelujen päätyttyä ja matkan alettua.
Hauska kuulla, että pyörä alkaa olla valmiina. Jos jotain osia jää puuttumaan, niin voidaanhan koukata Spandaun kautta hakemassa.
.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Tällä hetkellä näyttäisi siltä että oon 12 viikon reissussa, mutta 13 viikolla onnistuisi jokunen lomapäivä
Jos suunnitelma pitää kutinsa niin Kroatiassa nähdään !
Mikähän on osoite sinne mökille ? Löytääköhän Garminin softa sitä osoitetta ?
Pitää varmaan tonneroinen ajella tässä ekana lämpimiksi, jotta saa 50tkm:n huollon teetettyä ennen tuonne ajamista. Matkaa ei näytä olevan täältä Ulmista kuin noin 700km suuntaansa.
EDIT: Ei näyttänyt olevan nykyisessä Garminin kartassa eikä mapsourcessa Kroatiasta kuin suurimmat tiet.
Jos suunnitelma pitää kutinsa niin Kroatiassa nähdään !
Mikähän on osoite sinne mökille ? Löytääköhän Garminin softa sitä osoitetta ?
Pitää varmaan tonneroinen ajella tässä ekana lämpimiksi, jotta saa 50tkm:n huollon teetettyä ennen tuonne ajamista. Matkaa ei näytä olevan täältä Ulmista kuin noin 700km suuntaansa.
EDIT: Ei näyttänyt olevan nykyisessä Garminin kartassa eikä mapsourcessa Kroatiasta kuin suurimmat tiet.
Terve,
Wk 13. on tarkoitus olla perillä Kroatiassa, joten aikataulut sopii hyvinkin.
Tarkemmat ajo-ohjeet löytyy täältä http://www.bikerpoint.net/index.php?p=vuokrataan
Toi Apartment Finlandia on vuokrattuna meille.
Ainakaan minun Zumo Cityselect v9 ei tunne Kroatiasta kuin päätiet. Novigradiin, tai Cittanovaan, kuten paikalliset kaupunkia nimittävät, on kyllä helppo löytää paperikartallakin. Triestestä kohti Sloveniaa ja Kroatiaa, ja jos missaat Novigradin risteyksen, joudut Pulaan.
Pula siis isolla etukirjaimella.
Wk 13. on tarkoitus olla perillä Kroatiassa, joten aikataulut sopii hyvinkin.
Tarkemmat ajo-ohjeet löytyy täältä http://www.bikerpoint.net/index.php?p=vuokrataan
Toi Apartment Finlandia on vuokrattuna meille.
Ainakaan minun Zumo Cityselect v9 ei tunne Kroatiasta kuin päätiet. Novigradiin, tai Cittanovaan, kuten paikalliset kaupunkia nimittävät, on kyllä helppo löytää paperikartallakin. Triestestä kohti Sloveniaa ja Kroatiaa, ja jos missaat Novigradin risteyksen, joudut Pulaan.
Pula siis isolla etukirjaimella.
no
Nyt on pyöräilty ekaa kertaa töihin uudella mopolla. Laatikko on kasattu ja hitsattu, kardaani ja perär tiivistetty ja uusittu öljyt.
On susukin dr:n keulaa ja navetan maitolinjastosta tehty pakoputkisto honda cbr 1000cc:n änkkärillä, koko paketti rosteria.
Hiukan menee opettelun puolelle ku on vähä joustavampi tuo keula.
Äänet on aika murakat. kiva oli huomata että äänet vaan vaimenee mitä enemmän antaa kaasua, muuttuu tollaseks pirinäks. Tyhjäkäynnillä on ku kupla volkkari.
Nyt alkaa kiva

On susukin dr:n keulaa ja navetan maitolinjastosta tehty pakoputkisto honda cbr 1000cc:n änkkärillä, koko paketti rosteria.
Hiukan menee opettelun puolelle ku on vähä joustavampi tuo keula.
Äänet on aika murakat. kiva oli huomata että äänet vaan vaimenee mitä enemmän antaa kaasua, muuttuu tollaseks pirinäks. Tyhjäkäynnillä on ku kupla volkkari.
Nyt alkaa kiva
Hyvää matkaa
Hyvä juttu, että Mikko on saanut pyörän kasaan. Itse olen alkuvuoden ajan ylläpitänyt ajotuntumaa kakkospyörällä, mutta tänään on niin hieno kevätpäivä täällä lounaisrannikolla, että taidan ottaa GS:n ajoon. 7 lämpöastetta ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta.
Kosovon tai Serbian tilannetta ei ainakaan toistaiseksi kannata murehtia. Ulkoministeriön eilisen matkustustiedotteen mukaan Serbiakin on turvallinen matkailumaa Kosovon rajaseutua lukuunottamatta. http://formin.finland.fi/public/default ... deid=15735
Pisti silmään tuossa Serbian tiedotteessa, että "näkyviä kansallisuustunnuksia ajoneuvossa ja vaatetuksessa kannattaa välttää" Voi olla, ettei kannata suomiverkkareissa mennä Belgradiin.
Jos ajamme Budapestista Ljubljanan tai Zagrebin kautta, kiertää reittimme satojen kilometrien etäisyydeltä nuo levottomat alueet, eli ei syytä huoleen.
Ari
Kosovon tai Serbian tilannetta ei ainakaan toistaiseksi kannata murehtia. Ulkoministeriön eilisen matkustustiedotteen mukaan Serbiakin on turvallinen matkailumaa Kosovon rajaseutua lukuunottamatta. http://formin.finland.fi/public/default ... deid=15735
Pisti silmään tuossa Serbian tiedotteessa, että "näkyviä kansallisuustunnuksia ajoneuvossa ja vaatetuksessa kannattaa välttää" Voi olla, ettei kannata suomiverkkareissa mennä Belgradiin.
Jos ajamme Budapestista Ljubljanan tai Zagrebin kautta, kiertää reittimme satojen kilometrien etäisyydeltä nuo levottomat alueet, eli ei syytä huoleen.
Ari
Pääsiäinen lähestyy päivä päivältä. Kolmen viikon kuluttua toivottavasti ollaan vähän lämpimämmässä ympäristössä, vaikkapa Unkarissa.
Miten on matkavalmistelut edistyneet muilla ?
Minulla pyörä olikin melko valmiina, renkaat vaihdoin Tourance exp:hin, jarrut tarkastin ja pulttien/ mutterien kiristyksiä olen tarkastellut.
Kuljetuskapasiteettia mulla pyörässä on, joten voin ottaa jonkin verran työkaluja, paikkapullon tubeless paikkoja ja pari litraa varabensaa mukaan. Sisärenkaita ( 17 ja 19 tuumaa) + rengasrautojakin olen pitänyt mukana. Vaikka GSssa on tubelessit, olen ajatellut että sisärenkailla pääsee jatkamaan matkaa, jos tulee isompi halkeama renkaaseen.
Suunnistusta varten mulla on Zumo ja karttakirja.
Passi, ajokortti, Visa, rekisteriote, pyörän + oma matkavakuutus on ok, green card tuli postissa, hki-tallinna varaus on tehty ja mökki maksettu.
Eipä muuta, kun odottelemaan lähtöä.
Ari
Miten on matkavalmistelut edistyneet muilla ?
Minulla pyörä olikin melko valmiina, renkaat vaihdoin Tourance exp:hin, jarrut tarkastin ja pulttien/ mutterien kiristyksiä olen tarkastellut.
Kuljetuskapasiteettia mulla pyörässä on, joten voin ottaa jonkin verran työkaluja, paikkapullon tubeless paikkoja ja pari litraa varabensaa mukaan. Sisärenkaita ( 17 ja 19 tuumaa) + rengasrautojakin olen pitänyt mukana. Vaikka GSssa on tubelessit, olen ajatellut että sisärenkailla pääsee jatkamaan matkaa, jos tulee isompi halkeama renkaaseen.
Suunnistusta varten mulla on Zumo ja karttakirja.
Passi, ajokortti, Visa, rekisteriote, pyörän + oma matkavakuutus on ok, green card tuli postissa, hki-tallinna varaus on tehty ja mökki maksettu.
Eipä muuta, kun odottelemaan lähtöä.
Ari
Aika vaiheessa on meikän valmistelut renkaita en ole vielä löytänyt aika kenkku koko nois tourance renkaissa toi 18 tuumaa. Bensatankki on muotti vaiheessa! toivottavasti ens viikolla sais sen valmiiksi. Laiva on varattu ja matka kuumetta rupee pukkaa kun noi talvi ajelut piikkirenkail on menny vähän kintaalle
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti: