juja kirjoitti:tervehdys vaan! no niin, nyt piti sitte rekisteröityä tänne ku tuli hommattua 990s. taitaa
olla esun entinen ktm...
Laitoin sulle yv:tä. Onnea hankinnalle toivotaan, että kotari palvelee sinuakin hyvin. Minä vaihdoin leiriä...
Juu, ja exelin etuvannehan siinä on, nyt pitäis kestää. Hieman alkuperäistä kapeampi, mutta ei haitanne käytännössä.
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
Ensimmäinen huolto tehty. Huollettavien asioiden listasta osa suomeksi ja loput saksaksi??? Toivottavasti huoltomies osasi saksaa paremmin kuin minä, että tiesi mitä piti tehdä. Venttiilin säätö ensimmäisessä huollossa on -08 alkaen poistettu tarpeettomana.Helpottaa paljon huollon tekoa, kun ei tarvitse tankkeja irroittaa. Vasemman puoleinen kaatumarauta piti ottaa irti kumminkin, vaikka yritin asiaa ennen viemistä varmistaa. Joku suodatinko siellä oli niin pahassa paikassa? Tyhjäkäyntiä eivät siltikään saaneet säädettyä edes huollossa. Pitäisi kuulemma olla testerissä/ohjelmointi vempeleessä joku lisäpalikka, mitä ei Bike World ollut edes vielä hankkinut
Eli yli 140€ hukkui töihin, mitkä olisi ihan hyvin lopulta pystynyt itsekin tekemään ja saanut vaikka sen öljypurkinkin pajon alle 40€:n Suomenkielistä manuaalia en saanut vieläkään. Hieman on poikasten puuhastelua tuo KTM Nordicin toiminta. Tyyppihyväksynnät puuttuvat vielä lähes kaikista 08-muuttuneista malleista.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Huomenna olisi tarkoitus hyvästellä hyvin palvellut V-Stromi ja hakea uusi Adventure tilalle.. 200 km matkaa eikä juurikaan reittivaihtoehtoja (ilman navigartturia)..
Eli miten tuota nyt sitten olisi hyvä koittaa sisäänajaa tuossa suoralla tiellä kotiloiden seassa? Entä sitten kun pääsee takaisin 1/2 hehtaarin metsään tutuille poluille?
Mitä palikoita 1k huoltoon tarvii? Jos vaikka keräis samalla matkaan, kun se huolto on kuitenkin jo ylihuomenna..
Ja täytyykös sitä nyt sitten ajaa aina seisaaltaan kun on kerran enduro, vai voiko kenties 3 tiellä hetkeksi istahtaa ??
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Nyt on kottarainen kotona pesässään 254km mittarissa ja yltä päältä kurassa.. Äärimmäisen kiva laite.. Välityksiä haluttais vähän tihentää, kuten täällä voorumilla on ennenkin todettu..
Pari pikku ongelmaa tuli vastaan heti kotimatkalla:
Tankkasin molemmat tankit 'täyteen' (olipa muuten ttumainen tankata kun oli niin iso reikä et bensaa yrittä roiskua vaikka miten kääntäis pistoolia) ja lähdin matkaan, ~180 km päästä bensavalo syttyi. Katoin molempiin tankkeihin, vasen tyhjä ja oikee täynnä. miksi? Onko sielä joku hana joka pitäis uudesta moposta avata? Ohjekirja ei asiaa kummemin käsitelly..
Liike asenteli kahvanlämpärit ja kierrätti ohjekirjan, kytkimessä asennot off, start ja on. 2/3 aika selvää jutta, mutta mikä toi start asento on? Jos joltakulta löytyy lippulaput kotarin lisävaruste lämppäreistä, niin valottaisitko mullekin vähä tilannetta.
Kuraa lentää naamaan eturenkaasta, eli kumpi tähän nyt olisi parempi lisätä: 1. jatkopala eturapakaareen vai 2. joku läpyskä etuhaarukan yläpäähän 3. molemmat ?? [äänestys]
Itse en kyseistä laitetta omista, mutta eikös noiden tankkien välillä ollut semmoinen bensaletku mikä ilmeisesti melko helposti saattoi mennä "mutkalle" ettei bensa pääse kulkemaan...
ramirin kirjoitti:Liike asenteli kahvanlämpärit ja kierrätti ohjekirjan, kytkimessä asennot off, start ja on. 2/3 aika selvää jutta, mutta mikä toi start asento on? Jos joltakulta löytyy lippulaput kotarin lisävaruste lämppäreistä, niin valottaisitko mullekin vähä tilannetta.
Mulla tuossa omassa on myös samanlainen kytkin. Se START asento on sellainen täysteho asento että kahvat saataisiin äkkiä lämpöiseksi ja ON asento on se varsinainen käyttöasento.
Kuraa lentää naamaan eturenkaasta, eli kumpi tähän nyt olisi parempi lisätä: 1. jatkopala eturapakaareen vai 2. joku läpyskä etuhaarukan yläpäähän 3. molemmat ?? [äänestys]
Laita etulokarin alaosaan jatko öpaut 15cm, niin loppuu kuran lento yläkolmion kautta silmille ja munille. Itse tein Lasol-pullosta leikkaamalla ja päällystin sen katu-uskottavalla hiilikuitujäljitelmäteipillä kiinnitys pop-niiteillä joiden päät värjäsin mustalla tussilla. ..ttu mitä hifistelyä toi niittien värjäys
terv. Tapsa ja Kotka950
tertsu kirjoitti:Onko molemmat bensahanat auki? Hanat löytää edestä jäähyttimen alta molemmin puolin. Korkean etulokarin kanssa kuraa ei pahemmin lennä kajuuttaan.
Täytyy kattoo tuo hana homma.. Onko tähän mörköön saatavissa jostain modaamatta sopiva korkea rapakaari?
tertsu kirjoitti:Onko molemmat bensahanat auki? Hanat löytää edestä jäähyttimen alta molemmin puolin. Korkean etulokarin kanssa kuraa ei pahemmin lennä kajuuttaan.
Täytyy kattoo tuo hana homma.. Onko tähän mörköön saatavissa jostain modaamatta sopiva korkea rapakaari?
Tämän topicin sivulla 21 on tarinaa ylälokareista. Itse kirjoitin: "On muuten Touratechillä melko rapea hinta ylälokarilla. Ei näytä yhtään kummemmalta kuin SMC:hen ostamani LC4 enduron lokasuoja. Hinta 179€ vs 20+€"
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
TomiKoo kirjoitti:Yritetääs uudestaan, kun edellinen karkasi bittitaivaaseen...
Eli kyselen kommenttia, menikö homma oikein. Myönnän, etten edes yrittänyt hakua, asiasta on varmasti keskusteltu ennenkin.
2oldin kanssa puuhasteltiin tänään hänen 08 990:n gepsin sähkösyöttöä uusiksi. Liikkeessä olivat asentaneet gepsin piuhaan pistokkeen ja sähkö tuli Kotarin alkuperäisen mittariston vieressä olevan pistokkeen kautta. Homma ei oikein sopinut uuden pyörän luukkiin.
Muutoksena gepsin sähkö etsittiin mittariston takaa löytyvistä liitimistä. Kytkiksestä löytyi jatkuva ACC1 ja virtalukon takainen ACC2. Omistajan halusta laitettiin piuhat jatkuvaan, jossa olikin mainittu virtatökkeli jo kiinni. Sulaketta ei laitettu väliin, koska lisäliittimille näytti olevan omat kympin sulakkeet taulussa. Muuten laitettiin ihan normaalit suojaukset kutistesukalla ja liitokset tinaamalla.
Eli kysymyksenä, menikö oikein? Olen about 99% varma että noin on hyvä, mutta kysyvähän ei tieltä eksy. Onhan tuossa kuitenkin kyseessä kaverin uusi peli...
Tomi
PS: Niin muutes, tehtiinhän me myös piuha ylläpitolaturin ja orkkispistokkeen väliin. Eihän ole mitään estettä, miksei akkua voisi ladata tuon kojelaudan pistokkeen kautta?
EDITOITU kirjotuksia
Iso kiitos Tomi. Se on meinaan viimoisen pääle nyt. 99 riittää mulle. Tuli vielä lisäkysymys tuosta minun seikkalijasta. Mikä -on vikana kun 4-ja 5 tai 5 ja 6 välillä ylöspäin vaihtaessa sammuttaa koneen??? Se on meinaan varsinkin märällä kelillä huonompi juttu,
ramirin kirjoitti:
Tämän topicin sivulla 21 on tarinaa ylälokareista. Itse kirjoitin: "On muuten Touratechillä melko rapea hinta ylälokarilla. Ei näytä yhtään kummemmalta kuin SMC:hen ostamani LC4 enduron lokasuoja. Hinta 179€ vs 20+€"
Jep, Touratechin lokari sarja oli ainakin aikaisemmin vain 950 adveen sopiva.
SE:n etulokari menee heittämällä paikalleen, mutta putkisuojien kanssa joutuu viritteleen. Mulla jonkun pikkucrossin suojat. Kuva ohessa...