vinkkejä valintaan

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Tässä on sopiva pyörä, joka on heti ajoon valmis. Alusta ja moottori toimii varmasti paremmin kuin DRZ:ssa. Katso http://www.motokeidas.com/KTM_950_ser.htm Menee tosin budjetistasi yli, mutta eipähän tarvitse alkaa etsimään viripalikkaa.

:wink:

Jaa ja paluu todellisuuteen, TT600R ja varaa sen verran rahaa että saa alustan huollettua. Ei varmaan mee yli viittä tonnia. Niin eikä tarvi ees merkkiä vaihtaa.
jaajo

Viesti Kirjoittaja jaajo »

mikä ero on ttr.llä ja ttre llä?
Ruoste

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Hondaxr650r,Husqvarna-te610 :?:
Mun mielestä tuo ttr jammu on vakiona meleko laiska menopeli.
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

TTR/TTRE ero on ainakin se, että TTRE:ssä on sähköstartti, kovempi paino, huomattavasti vaatimattomampi jousitus (ei huono mutta kun ttr:ssä on mielestäni sen aikakauden laitteeksi suorastaan hyvä, öhlins jne.). Kyllä se teho kotitarpeiksi riittää ja jos ei niin sitten kaasariremonttiin joka kyllä sitten maksaa aikaste paljon mutta sanovat että tulee sitä kaasuun vastaavuutta kivasti lisää...

Jos budjettia voi venyttää niin LC4 kotaritkin ovat mielestäni jonkinmoisia vaihtoehtoja, LC4E tai SXC... mutta sitten rahaa varmaan tarvitaan pari tonnia lisää.

Lopulta kuitenkin ennen valintaa KOEAJA nuo vaihtoehdot jottei tule ylläreitä, xr650l voisi olla myös vaihtoehto?

Jamppujen huonoksi puoleksi voi sanoa osien heikohkon saatavuuden Suomesta ja jos saa niin hinnat törkeitä, toisaalta KEDO:lta saksasta saa nopeasti ja edullisesti vaikka ja mitä eli itse en kokenut tuota osajuttua sittenkään suureksi ongelmaksi.
antti
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Tuli tuosta Ruosteen moposta mieleen että millanenhan olis XR600R, saako niitä tohon hintaan? Ja sopiiko muuten kategoriaan (heti jäi mieleen että ei kun ei omaansa suositellut...)
Ruoste

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

karmolis kirjoitti:Tuli tuosta Ruosteen moposta mieleen että millanenhan olis XR600R, saako niitä tohon hintaan? Ja sopiiko muuten kategoriaan (heti jäi mieleen että ei kun ei omaansa suositellut...)
No ihan varmaan saa tuohon hintaan.
Eikait sitä nyt omaa kehtaa kehua ja suositella..... ei mulla ole vielä mitään kokemuspohjaa kommentoida tätä 600ärrää. Jollakin muulla varmaan on.
jaajo

jos jammun tt600ärrää kattelis niin onko vuosimallimuutoksia että tietäs mitä vuosikertaa ettis?
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

AnttiL kirjoitti:Jamppujen huonoksi puoleksi voi sanoa osien heikohkon saatavuuden Suomesta ja jos saa niin hinnat törkeitä, toisaalta KEDO:lta saksasta saa nopeasti ja edullisesti vaikka ja mitä eli itse en kokenut tuota osajuttua sittenkään suureksi ongelmaksi.
Minulla on päinvastaiset kokemukset. Oulussa olevalta www.motorman.fi saa kaikkia mahdollisia varaosia ja toimitusaika on 2-7 pv riippuen siitä onko osa Suomessa vaiko Euroopan keskusvarastossa. Hintataso on edullinen, osa alkuperäisosista on edullisempia kuin Kedolta tilattuna.

Toiselle kysyjälle: Vuosimalleista mielestäni paras on aito TT600R eli 1998 - 2002 (2003). Tässä vielä linkki Jammun sukupuuhun:
http://www.rallye-tenere.net/Stammbaum.htm
JPS
Pyörä: polkupyörä

Viesti Kirjoittaja JPS »

TT-R:n DJ01-mallia tehtiin 1998-2003.
Kiksikäynnisteinen, kevytrunkoinen, Brembon jarrut, Öhlinsin takaiskari, Paiolin keula jne huippuosat.
Katoppa Saksan pojan klubisivuja: http://www.rallye-tenere.net/Stamb_TTR-600.htm
Eihän sitä toki omaansa saa kehua, mutta silti..
Olen tykänny kyseisestä pyörästä (mulla Jammunsininen 2003-malli), enkä ole niin pro että tehonpuutekaan ois vaivannu. On huippukiva laite pienillä sorapoluilla ja metsäautoteillä.

Ja Taseelle: totta osien suhteen, ite oon Jammun orggisosia ostellu mm. Huolto-Kaksikolta Jämsästä ja edullisia on olleet.

Janne
jaajo

toissapäivänä tuli ostettua tt600s.onkohan paljoa eroa tt600r.än kans?piikit pitäs jostain hommata.vähä oon luikastellu kesäkummeilla mukavalta pyörä vaikuttaa.aavistuksen koneesta kuuluu kilkattavaa sivu ääntä en tiiä kuuluuko asiaan.nöyrästi tuntuu käynnistyvän.pitänee laittaa yz450f myyntiin.kiitoksia kaikille vinkeistä!!!!
JPS
Pyörä: polkupyörä

TT600R vs. S

Viesti Kirjoittaja JPS »

Katoppa tuosta Yamahan sukupuusta.
On Kuvat ja tekniset tiedot joka vekottimesta.

http://www.rallye-tenere.net/Stammbaum.htm
topi

Viesti Kirjoittaja topi »

Nyt tarvittaisiin vähän vinkkejä uuden pyörän valintaan..eli hakusessa olisi jokin kisa-enduro 450 kuutiosta ylöspäin, vm 04 eteenpäin ja hintaa saisi olla alle 6tuhatta euroa..pyörä tulisi lähinnä metsäpoluille ja pienille sorateille.
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Minulla on päinvastaiset kokemukset. Oulussa olevalta www.motorman.fi saa kaikkia mahdollisia varaosia ja toimitusaika on 2-7 pv riippuen siitä onko osa Suomessa vaiko Euroopan keskusvarastossa. Hintataso on edullinen, osa alkuperäisosista on edullisempia kuin Kedolta tilattuna.
Jaa, ollaan sitten kyselty eri osia, etupään stefat+pölysuojat maksoivat esimerkiksi alkuperäisenä muistaakseni jotain 50xkedon hinta, eturatas (siis ketjuihin tuleva) noin 12xkedon hinta jne... Paikallinen kauppias ehdotti suoraan katsottuaan hintoja koneelta että tilaappa saksasta, ei kehdannut myydä tuolla hintaa niitä, pisteet siitä heille. Oli muuten osa osista, esim suodattimet kedolta tilatessa jampun alkuperäisosa pussissa ja hinta tosiaan murto-osan Suomen hinnoista. Toki näistä kyselyistä on jo noin kolme vuotta ja hintatasot ovat saattaneet muuttua.

Edelleenkin voisi suositella tuota jamppua kaikille, nimenomaan -98->03 mallia jos polkukäynnistys ei pelota! Ei taida olla kisaenduro edellisen kysyjän käyttöön mutta yleismopona ehdoton peli.
antti
topi

Viesti Kirjoittaja topi »

Joo taidanpa unohtaa nuo kisaenskat ja hommata suzukiin 21/18 vanteet..ja sitten bigboren. ja sitten hot camsit :wink:
tenab
Pyörä: XTZ 750

Viesti Kirjoittaja tenab »

Minkä verran huoltoa wr:n kone vaatii? Öljyn vaihdot ja venttiilien välysten tarkistus ei pelota mutta kuin paljon ajaa ennen kuin tarttee alkaa vaihtaan koneeseen osia?

DR:n tilalle pitäisi löytää nestejäähdytteinen ja kevyemmin vietävä pyörä hankalassa maastossa. Vuodessa tulee ajeltua reilu 5000km niin suhkot kestävä kone saisi olla ettei joka vuosi tarvitse isoa remonttia tehä.Mitä pyörää suosittelisette? Hinta max. 6000€
Vastaa Viestiin