Kipa kirjoitti:
kartoituksella saattaa olla tarkoituskin
Nyt alkoi jännittämään
On superi hörpännyt jostain vettä öljyjen sekaan, valkoista "kuohaa" öljysäiliössä aika reilustikin. Onko muilla ollut vastaavaa? Mistähän se vettä sinne ottaa?
Edit. Mahtavatkohan avatarini kaltaiset tapahtumat liittyä asiaan...
Viimeksi muokannut Omakinen, Ma Touko 05, 2008 10:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omakinen kirjoitti:On superi hörpännyt jostain vettä öljyjen sekaan, valkoista "kuohaa" öljysäiliössä aika reilustikin. Onko muilla ollut vastaavaa?
On vastaavaa (ainakin siitä tarkastuslasista katsottuna) vaikka öljytkin on ihan muutama päivä sitten vaihdettu (eikä taatusti ole sen jälkeen ajettu missään missä olis hörpännyt vettä eikä jäähdytysnesteen pintakaan ole mielestäni laskenut) ja oli myös ennen öljyjen vaihtoa. En kyllä osaa sanoa miksi se vaahtoontuu sillä tavalla.
Omituinen homma. Mulla on nimittain tosi reilusti sitä vaaleaa mössöä silmästä katsottuna. Ja heti ajamisen jalkeen ihan sellasta maitokahvin väristä se öljy. Ei kai sitä muu öljylle tuollaista aiheuta kuin vesi. Mutta luulis että jos niin paha kansivika ois että nesteet sinne imis oireilis muutenkin ja nesteet katoais.
Pesun jäkeen ilmiön huomasin ja siitä se varmaan johtuu. Mietin vaan mistä se vesi sinne menee. No, täytyy vaihtaa öljyt.
Omakinen kirjoitti:Omituinen homma. Mulla on nimittain tosi reilusti sitä vaaleaa mössöä silmästä katsottuna. Ja heti ajamisen jalkeen ihan sellasta maitokahvin väristä se öljy.
Mulla on ihan sama homma. Eikä suodatin näyttänyt mun mielestä mitenkään epänormaalilta, miltä sen kait pitäis näyttää jos öljyn seassa olis vettä. Joskus se silmä oli myös sisäpuolelta sellaisessa huurussa ja kun sitä täällä ihmettelin niin Timo kommentoi että hänellä on ollut samaa. Että taitaa kuitenkin olla joku muu kuin vesi, joka tuon saa aikaan. Toivottavasti...
Omakinen kirjoitti:Toivossa on hyvä elää Vähän tietenkin ahdistaa tollanen...
Täällä on muutkin ihmetelleet samaa ilmiötä ja näyttää noillakin lopputulos olevan, että ihan normaalia kondensaatiota, jota edesauttaa jos ei öljyt lämpene kunnolla (itsekin ajan kaupungissa lyhyttä matkaa ja esim. tänään oli lisäksi taas vaihteeksi varsin viileä päivä, lämpömittariin saa täydet neljä palkkia, vai paljonko se normaali olikaan, varsin nopeasti mutta eihän se kerro öljyn lämpötilasta mitään).
Mullakin on SEn silmässä sitä valkoista eritettä aina välillä ja ajon jäljiltä se öljy sellaista puuroa, vasta vaihdetut öljyt (joku 500 km sitten). Ei kyllä ihan noin, kuin Omakisella tänään.
Muistelisin, että aiemmassa pikkuAdventuren LC4 koneessa ois ollu kanssa joskus samaa.
En tiedä, hyvin nuo tuntuu kolisevan, kilisevän ja rämpyttävän, ettei viitsi ilman tulppia ajaa
Se vaan ihmetyttää kun mulla ollut tähän asti ihan kirkkaat öljyt.. Eilen pesin painepesurilla ja perjantaina upotin aika syvälle, Tänään sitten laakista ihan mössöä. No täytyy huomenna vaihtaa öljyt ja seurailla tilannetta.
sahuri kirjoitti:
Kipa kirjoitti:
"kartoituksella saattaa olla tarkoituskin "
Mä ainakin lähden...
Samoin.
Sovitaanko Marko taas se vakiohomma, että mä juon sun osuutesi?
Sä kun et mallasjuomista tykkää ollenkaan. Sitä on kumminkin hövelisti taas huoltoauto täynnä.
Eikö olekin etuoikeutettu fiilis kuulua Kipan onnekkaaseen ystäväpiiriin?
Tosi mukava ja reilu mies on hän. Kaikkea hauskaa aina järkkäämässä, eikä nuukaile tarjoilussa.
Kolesteroolikin sietää ihan hyvin juustokabanossia silloin tällöin.
Jos saadaan reitistä vihiä niin piilotetaan ehjiä etulokareita kantojen alle.
...eikä ihme että naiset kuolaa aina sen perään.
Kyllä jänskättää mitähän on tulossa. Toivottavasti pysytään vauhdissa. Näiden surauksien taso senkun paranee vuosi vuodelta...
...eikä ihme että naiset kuolaa aina sen perään.
Kyllä jänskättää mitähän on tulossa. Toivottavasti pysytään vauhdissa. Näiden surauksien taso senkun paranee vuosi vuodelta...
Kyä sitä ny kehutaan Taitaa jätkät luulla, etteivät pääsekään mukaan. Ja minne sisäpaisti ollaan menossa...? Täähän alkaa muistuttaa
sitä juttua pyöreästä huoneesta, mustasta makkarasta nurkassa ja tamperelaisesta....