Eikö sinulla virta katkea ko. pistokkeesta hetken päästä kun virrat on katkaistu avaimestaHeikkiT kirjoitti: Ensin mulla oli tomtomiin otettu virta lisälaitepistokkeesta tjms. seurauksella, että akku tyhjeni muutamassa päivässä. Sen jälkeen virta otettiin suoraan akulta ja väliin tuli vielä katkaisin ja nyt ei ole akun tyhjenemisen kanssa ollut ongelmia.
R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Näin toimii mulla myös. Zumon asensin pari viikkoa sitten. Aluksi ihmettelin että onko totta ettei virrat katkea ollenkaan, mutta hetken viiveellä tosiaan katkeaa ja zumokin sammuu.karkka kirjoitti:Eikö sinulla virta katkea ko. pistokkeesta hetken päästä kun virrat on katkaistu avaimestaHeikkiT kirjoitti: Ensin mulla oli tomtomiin otettu virta lisälaitepistokkeesta tjms. seurauksella, että akku tyhjeni muutamassa päivässä. Sen jälkeen virta otettiin suoraan akulta ja väliin tuli vielä katkaisin ja nyt ei ole akun tyhjenemisen kanssa ollut ongelmia.näin pelaa ainakin minulla ja siten akun tyhjeneminen ei ole mahdollista
Tuolla on ongelmaa käyty aikaisemmin läpi:hiltieetu kirjoitti:Näin toimii mulla myös. Zumon asensin pari viikkoa sitten. Aluksi ihmettelin että onko totta ettei virrat katkea ollenkaan, mutta hetken viiveellä tosiaan katkeaa ja zumokin sammuu.karkka kirjoitti:Eikö sinulla virta katkea ko. pistokkeesta hetken päästä kun virrat on katkaistu avaimestaHeikkiT kirjoitti: Ensin mulla oli tomtomiin otettu virta lisälaitepistokkeesta tjms. seurauksella, että akku tyhjeni muutamassa päivässä. Sen jälkeen virta otettiin suoraan akulta ja väliin tuli vielä katkaisin ja nyt ei ole akun tyhjenemisen kanssa ollut ongelmia.näin pelaa ainakin minulla ja siten akun tyhjeneminen ei ole mahdollista
viewtopic.php?p=65695&highlight=#65695
Ihmettelin kovasti itsekin, miten se on mahdollista, jos gps ei ole edes paikoillaan ja virrat ei ole päällä. Uudelleen kytkemisten jälkeen ongelmia ei enää ole ollut.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Mä laitoin tupakansytkäliitännän suoraan akusta jottein zumosta katkea virrat vaikka moposta olisi virrat päällä pois pidempääkin.hiltieetu kirjoitti:Näin toimii mulla myös. Zumon asensin pari viikkoa sitten. Aluksi ihmettelin että onko totta ettei virrat katkea ollenkaan, mutta hetken viiveellä tosiaan katkeaa ja zumokin sammuu.karkka kirjoitti:Eikö sinulla virta katkea ko. pistokkeesta hetken päästä kun virrat on katkaistu avaimestaHeikkiT kirjoitti: Ensin mulla oli tomtomiin otettu virta lisälaitepistokkeesta tjms. seurauksella, että akku tyhjeni muutamassa päivässä. Sen jälkeen virta otettiin suoraan akulta ja väliin tuli vielä katkaisin ja nyt ei ole akun tyhjenemisen kanssa ollut ongelmia.näin pelaa ainakin minulla ja siten akun tyhjeneminen ei ole mahdollista
HP:ssä kun ei ole kahvalämppäreitä niin niille vedin virrat siitä virranolosotosta. Siitä virranulostulosta kun virta katkeaa 30sek viiveellä niin kahvalämppärit eivät päälle unohtuessaan tyhjennä akkua.
-
Blitzkrieg
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Ominaisuus on tuo ykkösen sisäänmeno. Itse vaihdoin jo vaihteistoöljytkin kun ajattelin että jotain on vikana mutta öljy oli puhdasta eikä tullut mukana mitään metallisilppua tai rattaanpuolikkaita.
Aski paranee vuosien ja kilometrien myötä. Nyt on ajettu 35tkm ja laatikko toimii paremmin kuin uutena.
Onko joku saanut säädettyä tuota kytkintä jotenkin? Tuntuu että ottaa turhan ylhäällä. Tosin ei tarvi vetää kahvaa kovin pohjaan vaihtaessa mutta on käynyt mielessä käykö niin että kytkimen kuluessa lopulta jää kantamaan vai miten päin se menee.
Aski paranee vuosien ja kilometrien myötä. Nyt on ajettu 35tkm ja laatikko toimii paremmin kuin uutena.
Onko joku saanut säädettyä tuota kytkintä jotenkin? Tuntuu että ottaa turhan ylhäällä. Tosin ei tarvi vetää kahvaa kovin pohjaan vaihtaessa mutta on käynyt mielessä käykö niin että kytkimen kuluessa lopulta jää kantamaan vai miten päin se menee.
-
vkoivu
Voipi olla koeajopyörä uutuuttaan sellanen. Muistelen ku ostin 30tkm ajetun 1100gs:n niin aluksi 1->2 ja 2->3 vaihtaminen lähes pelotti kun laatikosta kuului niin kovaa rutinaa ja kolinaa vaihdetta vaihdettaessa. Kilsoja kun kertyi niin vaihteet alkoi mennä paremmin päälle (ja ehkä sitä oppi vaihtamaan paremmin). Toisaalta satunnainen särähdys ei jaksanut niin paljo pelottaa kun laatikko tuntui kestävän eikä öljyn seasta löytynyt minkäänlaista metallilastua.karkka kirjoitti:Kyllä gsa:ssa on vielä toimivat ja hyvän tuntoiset vaihteet->kävin bmw roadshow:ssa kokeileen mielenkiinnosta 1200gt:tä.Olihan meinaan kiitettävää lonksuntaa vaihteiden päälle meno....
HP2 mittarissa oli reilu 4tkm kun sen ostin ja vaihteet on menny alusta alkaen todella hyvin päälle. Eipä tule äkkiseltään mieleen mitään ajamaani mopoa jossa vaihteisto olisi toiminut yhtä mallikkaasti.
-
tunturisport
- Pyörä: BMW R 1200 GS
BMW:n ykkönen
Minulle opetti GS BMW kauppias aikoinaan ensimmäiseksi, että vehkeessä on kuiva kytkin eli kun irroittaa, irroittaa totaalisesti ja tästä johtuu ykkösen laittamisen hankaluus. 100% hoito asiaan on se, että ykkönen pitää polkaista sisään nopeasti, heti kun on kytkinkahvan puristanut kiinni.
13 edessä ja kakskasi takana
-
vkoivu
Re: BMW:n ykkönen
Mä kuulin samanmoisen ohjeen kun kävin aikoinaina bemukoeajolla.tunturisport kirjoitti:Minulle opetti GS BMW kauppias aikoinaan ensimmäiseksi, että vehkeessä on kuiva kytkin eli kun irroittaa, irroittaa totaalisesti ja tästä johtuu ykkösen laittamisen hankaluus. 100% hoito asiaan on se, että ykkönen pitää polkaista sisään nopeasti, heti kun on kytkinkahvan puristanut kiinni.
Itse tosin en ole huomannut mitään ongelmaa ykkösen päällelaittamisen kanssa. Liikennevaloissakin usein odottelen valojen vaihtumista vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä.
Ykkösestä
No jos hifistelemään ruvetaan, niin kylmänä pitää potkia ykköstä pesään, joskus jopa kolmesti, mutta kuumana ei tartte moista huomioida.
Ehkä se on vaan ostettu ominaisuus, koska autoissa taikka vanhassa Ducatissa ( kuusilevyinen kuivakytkin ) ei moista piirrettä ole.
Ei se mua haittaa, siihen on tottunut, tylsyys on mielestäni pahin piirre harrasteajoneuvoissa !
Ehkä se on vaan ostettu ominaisuus, koska autoissa taikka vanhassa Ducatissa ( kuusilevyinen kuivakytkin ) ei moista piirrettä ole.
Ei se mua haittaa, siihen on tottunut, tylsyys on mielestäni pahin piirre harrasteajoneuvoissa !
En kyllä ole kokenut ykkösen päälle menoa ongelmana. Ei haittaa vaikka vähän rusahtaiskin päälle mennessään. Aina on mennyt. Bemariin kuuluukin että vaihdepoljinta saa polkaista reippaammin.
Gsa:ssa itse oon kokenut ykkösen pituuden enemmänkin hankalana, tällä viikolla kävin taasen kaupungissa pyörähtämässä ja sen on aina yhtä tuskallinen kokemus. Gsa:lla joustava hitaasti ajo on vain sula mahdottomuus. Mutta muualla meneekin sitten siististi. Nyt kun on saanut 15tonnia kilometrejä taakse niin aika pienelle polulle jo uskaltaa lähteä sompailemaan. Poluilla kun on se etu että ettei siellä tarvi valoista kiihdyttää ja sitten jarrutta ja sitten pysähtyä jonkun tädin perään jok atien päällä odottelee huomista päivää jne. Pehmeälle alustalle taas gessulla ei jaksa lähteä kun nosto homma on vähän turhan hikistä puuhaa tuon kokoisellä mopolla ja sekin on täytynyt pari kertaa kokeilla.. Eli itsellä gsa on joka päiväisessä käytössä ajokautena.
Millaisessa ajossa muilla on gsa:t?
Gsa:ssa itse oon kokenut ykkösen pituuden enemmänkin hankalana, tällä viikolla kävin taasen kaupungissa pyörähtämässä ja sen on aina yhtä tuskallinen kokemus. Gsa:lla joustava hitaasti ajo on vain sula mahdottomuus. Mutta muualla meneekin sitten siististi. Nyt kun on saanut 15tonnia kilometrejä taakse niin aika pienelle polulle jo uskaltaa lähteä sompailemaan. Poluilla kun on se etu että ettei siellä tarvi valoista kiihdyttää ja sitten jarrutta ja sitten pysähtyä jonkun tädin perään jok atien päällä odottelee huomista päivää jne. Pehmeälle alustalle taas gessulla ei jaksa lähteä kun nosto homma on vähän turhan hikistä puuhaa tuon kokoisellä mopolla ja sekin on täytynyt pari kertaa kokeilla.. Eli itsellä gsa on joka päiväisessä käytössä ajokautena.
Millaisessa ajossa muilla on gsa:t?