Marushin X-moto/Airoh S4/ HJC CL-XS, kokemuksia?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Wesihiisi
Pyörä: KTM LC4 640

Viesti Kirjoittaja Wesihiisi »

Sisuskalut tuntuu muotoutuvan ajan mittaan, uutena oli tosi piukka saada päähän.
"Nokkakanavat" vois olla pienemmätkin, ja ilma suuntautua enemmän visiirille. Muovinkappale/jeesusteippiviritelmällä testasin, ja pienellä tuotekehittelyllä siitä vois jotain saada aikaankin.

Jotenkin mulla on sellainen mielikuva, että ns keskihintaisten ja huippukypärien erot olis enemmänkin näissä mukavuus-tekijöissä, kuin turvallisuudessa?
Voin olla väärässäkin, enkä tästä aiheesta väittelekään enempää...

Tuli btw kokeiltua "faitterimoodiakin" (lippa pois). Tuulen suhina vähän väheni, sekä lipan aiheuttamat "turbulenssiefektit".
Varmaan ihan "asiaa" (Keravan kollien äänellä 8) ) snägärin kulmilla , tai ajettaessa 200kmt.
Enskakäytössä ei lippaa juuri kande irrottaa, heti ekalla ilta-ajelulla tuli todistettua :?
The older I get, the better I used to be.
haheikkikp

Viesti Kirjoittaja haheikkikp »

Maanantaina kävin mopo-sportissa aikeena ostaa s4:nen. No onneksi antoivat koeajolle ennen ostopäätöstä. Tulos: yli 70 vauhdissa ylhäältä kuuluu sellainen vihellyskonsertti että 200m koeajo riitti. Liekkö sitten lippa vai mikä kun vislaa. Vähän sai sävelkorkeutta muutettua päätä kääntelemällä. Harmi, kun muuten istui päähän ja vieläpä näytti hyvältä (musta-harmaa), mutta ostamatta jäi.
Tosporado
Pyörä: Triumph Speed Triple 1050

Viesti Kirjoittaja Tosporado »

haheikkikp kirjoitti:Maanantaina kävin mopo-sportissa aikeena ostaa s4:nen. No onneksi antoivat koeajolle ennen ostopäätöstä. Tulos: yli 70 vauhdissa ylhäältä kuuluu sellainen vihellyskonsertti että 200m koeajo riitti. Liekkö sitten lippa vai mikä kun vislaa. Vähän sai sävelkorkeutta muutettua päätä kääntelemällä. Harmi, kun muuten istui päähän ja vieläpä näytti hyvältä (musta-harmaa), mutta ostamatta jäi.
Tuo on totta myös minun potalla. Vähän jos kääntää päätä tuota ei kuulu. Sitä ei myöskään kuulu jos on krossilasit päässä ja niiden nauha menee visiirin välistä.

Onko joku tutkinut tuota tarkemmin mistä se kuuluu ja kenties tehnyt asialle jotain? Itse en tuota kuitenkaan kovin häiritsevänä koe.
kevlar

Re:

Viesti Kirjoittaja kevlar »

Tosporado kirjoitti:
haheikkikp kirjoitti:Maanantaina kävin mopo-sportissa aikeena ostaa s4:nen. No onneksi antoivat koeajolle ennen ostopäätöstä. Tulos: yli 70 vauhdissa ylhäältä kuuluu sellainen vihellyskonsertti että 200m koeajo riitti. Liekkö sitten lippa vai mikä kun vislaa. Vähän sai sävelkorkeutta muutettua päätä kääntelemällä. Harmi, kun muuten istui päähän ja vieläpä näytti hyvältä (musta-harmaa), mutta ostamatta jäi.
Tuo on totta myös minun potalla. Vähän jos kääntää päätä tuota ei kuulu. Sitä ei myöskään kuulu jos on krossilasit päässä ja niiden nauha menee visiirin välistä.

Onko joku tutkinut tuota tarkemmin mistä se kuuluu ja kenties tehnyt asialle jotain? Itse en tuota kuitenkaan kovin häiritsevänä koe.
Minä ostin nyt S4:n, ja tuo ääni tulee sopivalla tuulella aika voimakkaana. Äänen aiheuttaa tuo rako mistä krossilasien nauha tulee ulos. Siihen kun liimaa pehmeän superloni nauhan, niin ääni vaimenee. Itsellä vielä hakusassa sopivan värinen ja riittävän ohut superloni. Voit kokeilla vaimeneeko ääni kun laitat tuohon rakoon vaikka talouspaperista tiivisteen.
Vähän vanhaanhan tämä vastaus tulee mutta jos tästä jollekin iloa olisi...
PantseK
Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC

Re: Marushin X-moto/Airoh S4/ HJC CL-XS, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja PantseK »

Olen nyt ajellut Heldin Takatolla reilut 700 kilsaa, ja kokemukset ovat olleet varsin positiiviset. Vertailuna vanha Arain Condor umpipotta, joka on ollut omassa käytössäni jopa meluisampi, kuin tuo Takato. Lippa ei vetele yhtään niin paljon kuin kuvittelni. Oikeastaan ei ollenkaan häiritsevän paljon. Lasejen kanssa en ole kokeillut.
Kypärä on halpasarjaa maksaen 169€ Ulkomailta ehkä parikymppiä halvempi.
Suomen maahantuojan valikoima väreistä on suppea, pitäen sisällään vain tuon mattamustan mallin, mutta tilaamalla saa muitakin värejä. Itse ostin tuon kuvassa näkyvän värin.
Liitteet
5132.JPG
(87.05 KiB) Tiedosto ladattu 196 kertaa
potta.jpg
(22.55 KiB) Tiedosto ladattu 369 kertaa
MViktor
Pyörä: R 850 GS

Re: Uvex

Viesti Kirjoittaja MViktor »

api kirjoitti:Uudessa Motorrad-lehdessä oli kuvia Uves Enduro kypärästä (http://www.louis.de/promotion/uvex_enduro_helm.asp), joka myös on visiirillinen crossikypärä. Hintaluokka oli 200 euron tietämillä. Onkohan niitä Suomenmaalla missään liikkeessä? Ja onko kukaan kokeillut kyseistä kypärää?
Minä myös olen etsiskellyt tuommoista ja kokeillutkin monia, marushin painoi pahasti, shoei hornetiin ei mainannut millään saada laseja sisälle, arai tour-x3 oli sopiva, mutta hinta aika hulppea.

Pistin sitten myös kyselyn radiukselle tuosta uvexista, ja tänään tuli kypärä postissa, noin kuukausi meni, kun joutuivat tilaamaan tehtaalta asti, että sai haluamansa värin ja koon.

No, tyyppejä pyörän päällä ei vielä ole otettu, mutta ensikokemukset, tiukka vetää päähän, mutta istuu hyvin, ei paina, silmälasitkin meni aika hyvin paikalleen, visiiri ei ainakaan sisällä huurru normaalihengityksellä, pitää oikein puhkua ja puhaltaa, että vähän huurua tulee, joka häipyy heti. Kevyen tuntuinen päässä.

Hintakaan ei kauhean paha, postiennakolla 234,25 euroa. Kypärä tuli jälleenmyyjältä http://www.veku.net

Ihan asialliselta tuntuu, taidan pitää sen... 8)
P1000664-kp.JPG
Uvex Enduro
(79.52 KiB) Tiedosto ladattu 177 kertaa
Tunturi Sport > Monkey > GT 125 > CB 350 T > yli 20 v. taukoa > XT 600Z (myyty) > R 1100 GS (savuna ilmaan) > R 850 GS, nyt lastutettuna J.Gemin lastulla ja pörinäpöntollä. Pörisee ainakin katu-uskottavastii.
Vastaa Viestiin