Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jussimh
Pyörä: KTM 950 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Keskisuomalaisia onkin jo joukkoon liittynyt. Ja sieltä suunnasta tuli ehdotus juhannuspäivälle josko ajaisimme sinne Tahkovuoren päälle??
Saako tämä muilta kannatusta?
Samalla voisi käydä Kinahminkin rinnettä katsomassa.
Ja lisää ideoita saa laittaa kehiin.

Ja voin luvata jo Petun ja SRBG:n puolesta että ovat ajokunnossa kyseisenä päivänä. :D

Jussi
Aina kiireinen mansikanviljelijä
srbg
Pyörä: 990s

Viesti Kirjoittaja srbg »

Joo-o :roll: eiköhän... ku vaan ei lähetä ihan kukonpierasun aikaan.
Sami
kp33sb
Pyörä: BMW:t RT+GSD

Viesti Kirjoittaja kp33sb »

Suattasimpa lähtee mukkaan jos ee satu mittään ihmeempöö, nimittäen sinne Tahkon suuntiin ja muuvallekkii ku vuan aeka riittää. Taetaa vuan olla vähä kotkenttä etu...vuan eepä oo mopolla mäjellä tullu käätyäkkään ku kerran...patikoejat tykkäs kovasti...mutta huonoo, ku pärräätin jottae polokua pitkin mäjelle...
Aenut huono puol tässä jupakassa on että ee ennee oo moppoo, ku hyvät viijään käsistä... No jos kaekki männöö niin ku pitäs, suattas ennen jussia olla pemmaari ajossa, vuan palataan astijalle jos joppar ee vie rahoja ja hävijä...no onneks on kuapissa nuo kuus noppeeta kaverija, smit et vessonikshan nuo kuhtuu, kengän koko 357 se isomp...pittää pistee käämään jopparin luona kylässä jos ee homma pelloo. Tähän asti on kyllä pelanna hyvästi..
HessuL
Pyörä: R 80 GS, Tuareg

Viesti Kirjoittaja HessuL »

CapoSakke kirjoitti:
CapoSakke kirjoitti:Olisko kiinnostusta surauteluun 27-29.6? Kun ei rakennus hommien takia URAAlle ehdi.
Voisin tarjota saunan, grillin, jne, joitakin yöpymispaikkoja ja teltta paikkoja rajoittamattomasti, telttojakin löytyy muutamia.
Reitti kiertelisi Joroinen. Virtasalmi, Jäppilä, Rantasalmi alueella.
Katsotaan Jussin jälkeen missä mennään.

Pistän lisä infoo...
Täytyipä oikein liittyä mukaan foorumiin kun huomasin että löytyy muitakin sorateiden harrastajia täältä Etelä- ja Pohjois-Savon rajamailta, eli Juva-Varkaus-Pieksämäki akselilta.

Itse palasin tämän harrastuksen pariin vasta tänä keväänä pitkäksi venähtäneen tauon jälkeen (niin, se lähestyvä keski-ikä... :shock: ), joten intoa uusien ja jo tuttujenkin sorapätkien koluamiseen löytyy, ajasta tahtoo vain olla pulaa. Siinä mielessä lähellä kotikontua tapahtuvat surauttelut kiinnostavat erityisesti, eikä ko. viikonlopulle ole erityistä ohjelmaa tiedossa, joten jään minäkin kuulolle.
CapoSakke
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Joo Olen itse vielä töissä ja "LE Petit Paris" varmaankin viikonloppuna.

Joten palataan asiaan.

:shock:
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
CapoSakke
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Joo Olen itse vielä töissä ja "LE Petit Paris" varmaankin viikonloppuna.

Joten palataan asiaan.

:shock:
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
jussimh
Viesti:

Tervetuloa vaan uudetkin tuttavuudet, Näemmä pikkuhiljaa on Savonkin Kurapyöräilijät aktivoitumassa.
Juhannuspäivälle ollaan alustavasti sovittu kokoontumista Kuopion Pitkälahden ABC:lle KLO 14:00. Josta matkamme suuntaa kohti Nilsiää ja siellä sijaitsevaa Tahkovuorta. Matkanvarrella varmaankin syömme jossain sopivan ajan ja paikan kohdatessa.
Tällä reissulla ajamme jonkinverran myös asfaltilla.
Olikos foorumilla Siilinjärven/Nilsiän reitistöjen asiantuntijaa joka lähtisi matkaoppaaksi??
Ja kaikki kynnelle kykenevät mukaan. Joita ei Juhannus väsy paina.. :D
kp33sb
Pyörä: BMW:t RT+GSD

Viesti Kirjoittaja kp33sb »

Jännityksellä tässä odottelin, jotta josko mopo olis saapunut ennen jussia, niin olisin voinut lähteä remmiin mukaan. Aika tuttuja nuo Nilsiän ja Siilinjärven maisemat, mutta mopon saanen maanantaina...uskon sitten kun näen...
srbg
Pyörä: 990s

Viesti Kirjoittaja srbg »

Aika tuttuja nuo Nilsiän ja Siilinjärven maisemat
Harmi jos ei nyt tuohon juhannuspäivään kerkiä mopo tulla. Lähet sitten myöhemmin opastamaan meitä sinne susirajalle...

Onkos se suunnitelma vielä juhannuspäivänä klo 14 abc:llä???
Mukaan vaan kaikki kellä ajokuntoa riittää noin niinku promilleja ajatellen...
Sami
jussimh
Viesti:

srbg kirjoitti:
Onkos se suunnitelma vielä juhannuspäivänä klo 14 abc:llä???
Mukaan vaan kaikki kellä ajokuntoa riittää noin niinku promilleja ajatellen...
Tarkoitus olisi olla Pitkälahden ABC:llä klo 14:00. Ajamaan vaan kaikki kynnelle kykenevät. Toivotaan että Esteri ei revittele pahemmin Berberiään. :shock:
jussimh
Viesti:

Ja kaikkihan on jo tietysti ajokunnossa, joten muistakaa tulla ABC:lle klo 14:00..
jussimh
Viesti:

No nyt on juhannuspäivän suraus ajettu ja Srbg:n kanssa kaksin reissu heitettiin. Minulle tuli noin 300 km mittariin, eli ihan hyvän pituinen lenkki.
Kiipesimme reissulla Kasurilan, Tahkovuoren ja Nipasen rinteiden päälle.
Hauskaa oli ja sääkin suosi. Ensi kerralla toivoisi vaan olevan enempi väkeä mukana.
Liitteet
Kasurilan päältä.JPG
(274.39 KiB) Tiedosto ladattu 102 kertaa
panoraama kuva tahkon huipulta.JPG
(114.76 KiB) Tiedosto ladattu 102 kertaa
Korkeus eroa riittävästi.JPG
(229.83 KiB) Tiedosto ladattu 109 kertaa
SRBG sauhuilla.JPG
(229.2 KiB) Tiedosto ladattu 109 kertaa
Moelanen
Pyörä: Yamaha XT 660R -07

Viesti Kirjoittaja Moelanen »

jussimh kirjoitti:No nyt on juhannuspäivän suraus ajettu ja Srbg:n kanssa kaksin reissu heitettiin. Minulle tuli noin 300 km mittariin, eli ihan hyvän pituinen lenkki.
Kiipesimme reissulla Kasurilan, Tahkovuoren ja Nipasen rinteiden päälle.
Hauskaa oli ja sääkin suosi. Ensi kerralla toivoisi vaan olevan enempi väkeä mukana.
hittolainen. oli alunperin vakaa aikomus lähteä mukaan reissuun, mutta joku flunssantapainen kaatoi aattona sohvanpohjalle pienen kuumeen kera, joten aattelin ihan suosiolla jäädä kotio toipumaan.. mutta onneksi tänään oli olotila jo sen verran parempi, että pääs ees pienen lenkin (280km) heittämään. ehkäpä sitä ensikerralla sitten, jos ei nää viljelijän kiireet taas pilaa kaikkia harrastussuunnitelmia..

-moelanen

XT660R -07
DR350S -94
rowe
Pyörä: ktm

Viesti Kirjoittaja rowe »

jussimh kirjoitti:Ja kaikkihan on jo tietysti ajokunnossa, joten muistakaa tulla ABC:lle klo 14:00..
Niin tais joku olla joka ei ollut ajokunnossa silloin iltapäivällä vielä vaikka vakaasti oli päättänyt et lähtee ja kellokin sitä varten soimassa.... Olo oli vaan sellainen ettei edes katselemisesta olis tullut mitään. Minä luulen et se olut ja tarjoiltu juoma maistui ainakin minulle tai ainakin aamusta tuntui siltä.... vaan kyllä minä jo sitten viiden jälkeen uskalsin lähteä ajelemaan ja kiertelin hiekka ja asvalttia pitkin sinne tahkolle asti,en vain missään välissä teitä nähnyt. Varmaan sitä sadetta karkuun olitte ajelleet,itse en niin tehnyt kiltisti vesisateesta nauttien ilman sadepukua vain eteenpäin ajelin. Vaan kyllä aurinko kuivas vaatteet takaspäin sieltä tullessa,no ainakin pinta oli kuiva....sisältä ei.
Kirjailkaa vaan tänne kun suunnitelmia lähteä ajeleen niin kyllä sitä joku kerta vielä parempi aamu/päivä osuu kohdalleen,vaikka taidatte enemmän siellä "alhaalla päin"jos karttaa katson niin ajella?
jussimh
Viesti:

rowe kirjoitti:
jussimh kirjoitti:Ja kaikkihan on jo tietysti ajokunnossa, joten muistakaa tulla ABC:lle klo 14:00..
vaikka taidatte enemmän siellä "alhaalla päin"jos karttaa katson niin ajella?
Tullaan myös mielellämme ajelemaan Lapinlahden suuntaan, jos haluat meille näyttää paikallisia reittejä.

Ja Haukivuoren suunta kiinnostaa myös.
Vastaa Viestiin