Mulla ei ehtinyt mennä, vaihdoin suosiolla Facetin (+Petrol Kingin).Omakinen kirjoitti:Nyt tuli sitten minunkin superissa bensapumppu matkansa päähän. Eikös noita muiltakin ole mennyt? Ensin luulin, että bensan seassa on vettä, kun laitoin melko vanhaa ainetta tankkiin. Mopo pätki ja paukkui välillä sammahdellen keskellä metsää.Luojan kiitos se alkoi yht äkkiä toimimaan normaalisti. Normaalisti se toimi onneksi edes sen aikaa, että pääsin ihmisten ilmoille.
Ongelmaan hieman perehdyttyäni selvisi, että bensapumppuhan se reistailee ja toimii katkonaisesti ja ilmeisesti silloinkin hyvin matalalla paineella.
Pumpun kannen o-rengas oli viallinen ja sinne oli päässyt vettä. Se oli ruostunut ja hapettunut aivan pilalle. Ei sille kerennyt kertyä kilometrejä kuin 6tkm.
Nyt olisi sitten pumpun hankinnan paikka. Orkkista ei varmaan kannata hankkia? Pelkkää pahaa kun siitä on kuulunut.
Onhan näistä pumpuista ja paineen säätimistä täällä ollut puhetta, mutta en niihin niin ole perehtynyt, kun olen en itse ole sitä ongelmaksi kokenut.
Eli mitä pumppuja olette supereihin laittaneet ja mistä niitä edullisesti saa? Mieluiten suomesta.
Onkos muiden joilla pumppu hajonnut, ollut myös ruostumisesta ja hapettumisesta johtuva vika?
Facetia on laitettu ainakin 40171-mallia, mulla on 40105, joka toimii myös mainiosti. Taitaapi siellä toimia lähes mikä tahansa, jos laitat säätimen. Ja ilman säädintä ei toimi kunnolla mikään.
Tossa ainakin yksi Facet/Kingi-kauppa: http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... page=index
Ainakin tuolla Ameriikan-voorumilla on ollut tuo Facetin pumpputaulukko, josta näkee pumppujen tuotot, paineet jne. En jaksanut tuota kaivaa.
Kipa