Kyllä rengaskauppiaita naurattaa, kun superilla ajaa. Viides takarengas menossa ja matkaa kertyny 8600km..
Sirac?
Valvoja: Moderaattorit
-
kuramopotin
- Pyörä: cube
Siracit tulossa tänne alle ensiviikolla. Mitäs te viisammat suosittelisitte rengaspaineiksi kun pyörän ja kuskin yhteis paino on jtn. 190-200kg? Pääosin hiekkatietä mutta asvaltillekki täytyy eksyä koulu/työmatkojen takia. Varmaankin 1,8 bar edessä ja takana 1,8 bar? Pelkillä hiekka reissuilla 1,5 baria? Kun ei oo vielä tullu kokemusta tämänlaisista kumeista kun tottunu ajaan enskanappuloilla. Edestä otan vannelukon pois mutta taakse jätän. Vai jätänkö etu lukonkin paikoilleen?
- pk62
- Pyörä: TA -87,XR650L -97-97
superi
Kyllähän ne tehot näköjään syö kumeja. Serkun KLE.ssä Sirakki takana,puolet pintaa jäljellä. Kilometrejä kumilla takana nyt 11tkm.
Paineita kannattaa asfaltilla pitää mahdollisimman paljon. Sirakeissakin yli 2 kiloa. Ite käytän kaiken mallisissa kumeissa 2,5 pikiteillä. Soralla voi sitten vähentää mielen mukaan
Paineita kannattaa asfaltilla pitää mahdollisimman paljon. Sirakeissakin yli 2 kiloa. Ite käytän kaiken mallisissa kumeissa 2,5 pikiteillä. Soralla voi sitten vähentää mielen mukaan
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Gilerassa on toiminut 1,4 bar edessä ja 1,6 bar takana sora-ajeluissa ja asfaltilla etu 1,6-1,7, taka 1,8-2,0 vastaavantyyppisissä renkaissa (Pirelli MT40/60/70, Metzeler Enduro1/4, Dunlop K360/550). Lukkoja ei ole kummassakaan, eikä ole pyörinyt vanteilla vaikka olen joskus kokeeksi ajanut pienemmilläkin paineilla.Zanez kirjoitti:Siracit tulossa tänne alle ensiviikolla. Mitäs te viisammat suosittelisitte rengaspaineiksi kun pyörän ja kuskin yhteis paino on jtn. 190-200kg? Pääosin hiekkatietä mutta asvaltillekki täytyy eksyä koulu/työmatkojen takia. Varmaankin 1,8 bar edessä ja takana 1,8 bar? Pelkillä hiekka reissuilla 1,5 baria? Kun ei oo vielä tullu kokemusta tämänlaisista kumeista kun tottunu ajaan enskanappuloilla. Edestä otan vannelukon pois mutta taakse jätän. Vai jätänkö etu lukonkin paikoilleen?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ei se Siracin kuluminen SE:n tehoja vaadi, minä sain Siracin sileäksi TransAlpin alla noin 3000 km kohdalla... Ja paineita ollut 2,5 kestopäällysteellä ja soralla sellaiset 1,5.
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White
-Jesco White
-
Agitheosis
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Viesti:
No viisaammasta en tiiä mut ite pidin edessä 1,85 ja takana 1,95. Pyörä 140 kg, kuski 75 kg +Zanez kirjoitti:Siracit tulossa tänne alle ensiviikolla. Mitäs te viisammat suosittelisitte rengaspai-
neiksi kun pyörän ja kuskin yhteis paino on jtn. 190-200kg? ---
ajovarusteet ja tavarat taskuissa, mitähä sitte yhteensä ovatkaan....
Kiitoksia nämä auttoivat kummasti. Vaikkei ihan Sirackeja tullutkaan kun oli loppu maahantuojalta ja Ruottistakin olis saanu ne vasta 3 vko:n jälkeen jtn. tuli ostettua Heidenaun k60 renkaat. Ehkä seuraava rengassarja on sitten Michelinin.Agitheosis kirjoitti:No viisaammasta en tiiä mut ite pidin edessä 1,85 ja takana 1,95. Pyörä 140 kg, kuski 75 kg +Zanez kirjoitti:Siracit tulossa tänne alle ensiviikolla. Mitäs te viisammat suosittelisitte rengaspai-
neiksi kun pyörän ja kuskin yhteis paino on jtn. 190-200kg? ---
ajovarusteet ja tavarat taskuissa, mitähä sitte yhteensä ovatkaan....
Siracit tulleet tiensä päähän kuten kaikki muutkin, ennemmin tai myöhemmin, mulla kesti n. 8 tkm josta melko suuri osa kakspäällä ajoa, ja voi olla että paineet olisi saaneet olla silloin suuremmat. Joka tapauksessa uudet pitäis hankkia mutta en mielellään samoja ja olen kallistumassa Touranseihin, ilmeisesti niiden kestävyys on parempi kuin siraceissa vai kuinka se oli? Sorallakaan en missään ääriolosuhteissa painele menemään joten vois luulla touraseilla pärjäävän, vai miten se oli?
Antakaa nyt joku kommentti, vai miten se menee
ps. pari viikkoa tavaillut näitä rengaskeskusteluita ja aina joku komppaa toisen, on sitten kyse renkaista tai vaikka mistä kannattaa ostaa. Ota näistä nyt selvää
Antakaa nyt joku kommentti, vai miten se menee
ps. pari viikkoa tavaillut näitä rengaskeskusteluita ja aina joku komppaa toisen, on sitten kyse renkaista tai vaikka mistä kannattaa ostaa. Ota näistä nyt selvää
- genesis
- Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge
Samoihin kilsoihin meni mullakin kun sirakkeja käytin. Valaistuneena valinnat menee turhanceen ja t63:een/karoo linjalle. Sun tapauksessa menis turhance täydestä, mulla edessä kesti 20tkm, takana 15tkm ja jäi vielä 4 mm pintaakin taakse kun heitin nappulan takaisin. überkummi jollei tartte lähtee ojittaa soita.Hilppa kirjoitti:Siracit tulleet tiensä päähän kuten kaikki muutkin, ennemmin tai myöhemmin, mulla kesti n. 8 tkm josta melko suuri osa kakspäällä ajoa, ja voi olla että paineet olisi saaneet olla silloin suuremmat. Joka tapauksessa uudet pitäis hankkia mutta en mielellään samoja ja olen kallistumassa Touranseihin, ilmeisesti niiden kestävyys on parempi kuin siraceissa vai kuinka se oli? Sorallakaan en missään ääriolosuhteissa painele menemään joten vois luulla touraseilla pärjäävän, vai miten se oli?
Antakaa nyt joku kommentti, vai miten se menee![]()
Kyllä mä annan suon ojitukset toisille miehille, niitähän on ihan sellaisia kaivinkoneita siihen hommaangenesis kirjoitti:Samoihin kilsoihin meni mullakin kun sirakkeja käytin. Valaistuneena valinnat menee turhanceen ja t63:een/karoo linjalle. Sun tapauksessa menis turhance täydestä, mulla edessä kesti 20tkm, takana 15tkm ja jäi vielä 4 mm pintaakin taakse kun heitin nappulan takaisin. überkummi jollei tartte lähtee ojittaa soita.
Lieneekö turun seudulla edullisia rengasliikkeitä ensinkään? ts. netistä varmaan tulee lopputulos edullisemmaksi. Ei sillä etteikö rahaa olisi mutta tarkkana miehenä...